«Твій сімейний лікар»: бренд, який вчить вірити у краще
18 жовтня 2019 року в Києві відбулась прес-конференція з приводу старту всеукраїнської інформаційної кампанії «Твій сімейний лікар». Мета інформкампанії — презентувати бренд сімейного лікаря, який покращить якість комунікації між лікарями та пацієнтами. Ідея бренду — лікар, який вчить вірити у краще.
Спікерами конференції стали:
- Олег Петренко, голова Національної служби здоров’я України.
- Дмитро Шерембей, голова БО «100% Життя».
- Сергій Горіщак, директор КНП «Дитяча міська поліклініка №6» Одеської міської Ради.
Олег Петренко, голова Національної служби здоров’я України: «Зі змінами в системі охорони здоров’я кожен громадянин України отримав право вільно обирати лікаря, якому він довірить своє здоров’я. Обирати серед понад 25 000 лікарів первинки — в комунальних та приватних закладах. І понад 28 мільйонів громадян України уже скористалися цим правом. Ефективна комунікація між лікарем та пацієнтом — один з факторів, потрібних для того, аби первинна медична допомога працювала в інтересах пацієнта і закривала більшість його потреб у медичній допомозі, як це й відбувається у світі».
Дмитро Шерембей, голова БО «100% Життя»: «Довгий час пацієнти та лікарі існували окремо один від одного, що породило массу непорозумінь та протиріч. Наша мета — налагодити спілкування між сімейними лікарями та пацієнтами таким чином, щоб вони нарешті повернулися обличчям один до одного. Новий бренд «Твій сімейний лікар» задає новий рівень цієї комунікації. Ми передаємо його для вільного користування всім лікарям загальної практики країни, та впевнені, це стане першим кроком для формування нової культури взаємодії лікарів та пацієнтів України».
Брендинг базується на візуальному рішенні, що нагадує переписку в месенджері. Це складає імідж нового сімейного лікаря — завжди відкритого до спілкування, сучасного, відповідального, досвідченого, уважного до питань та потреб пацієнтів. Мета комунікації — поява нової категорії сімейних лікарів, які вміють працювати в умовах ефективної сучасної інфраструктури, користуються актуальними законами та успішним брендом.
З боку пацієнтів — це втілення нової культури турботи про здоров’я, що включає відповідальність пацієнта за власне здоров’я; усвідомлений вибір сімейного лікаря, довіра до нього та виконання його рекомендацій; впевненість в оперативному задоволенні потреб і вимог та отриманні у первинній ланці медицини якісного, прозорого, своєчасного та сучасного сервісу, який фінансується державою; фокус уваги на регулярні обстеження, профілактику та своєчасне виявлення захворювань з метою швидшого, простішого і дешевшого лікування та зменшення їх негативних наслідків.
Після старту інформаційної кампанії брендом «Твій сімейний лікар» зможуть вільно користуватися всі сімейні лікарі, терапевти або педіатри, використовуючи його матеріали для власних потреб. Для пацієнтів в інформкампанії передбачено корисні поради – як обрати свого сімейного лікаря, на що саме треба звертати увагу при спілкуванні з сімейним лікарем, як підписати декларацію тощо.
Яскравий старт кампанії відбувся на поверхні найбільшої будівлі в центрі Києва – ТЦ «Гулівер».
Інформаційні повідомлення кампанії будуть розміщені в метро, на біл-бордах та сітілайтах великих міст України, на інфохабі simeynyk.info, соцмережах (https://www.facebook.com/simeynyk.info) та Youtube.
Проект реалізує найбільша пацієнтська організація в Україні БО «100% Життя» за підтримки The Global Fund. Партнерами проекту стали Національна служба здоров’я України, бюро стратегічного супроводу SUPERWISE, студія АТАКА, агенції ПР-Хаус, PRIME Group, Mix Digital.
Довідка:
- 46 млн українців (67.52% населення) підписали декларації з лікарем первинки
- З них жінок – 55.86%, чоловіків – 44.14%
- Декларацій з сімейним лікарем – 21 195 806, терапевтом – 4 248 167, педіатром – 3 064 375
- 25 263 лікаря, 1858 медзакладів, 6392 амбулаторій — вже зареєстровані у e-Health
Джерело: е-Дані НСЗУ на 07.10.2019 та дані системи eZdorovya
- майже 69% хворих займаються самолікуванням, не звертаючись за допомогою до лікарів. Причини такої ситуації – дорожнеча медпослуг, недовіра до лікарів та низька культура лікування самих українців.
- 50% українців вживали ліки за порадами знайомих чи рекомендаціями в інтернеті.
Джерело: дослідження USAID та БФ “Пацієнти України“ квітень-вересень 2016